ליבידו (Libido)

חימוד; חשק מיני.
חיוני לתפקוד מיני תקין, ולהשפעה טובה של תרופות ממשפחת ה-PDE5I (ראה להלן). ירידה בליבידו מהווה מדד רגיש מאוד (אם כי לא ספיציפי) לירידת רמת טסטוסטרון. סיבות שכיחות נוספות לירידה בליבידו הן מצבים של דכאון ומתח.

16 שאלות גולשים בהמשך העמוד

30 בנובמבר 2010

ירידה בחשק המיני ובעיות פוריות

שלום ,
אני ובעלי מנסים כבר כשנה להיכנס להריון ללא הצלחה.
הבעיה נובעת מבעיות זרע של בעלי(בעיה מולדת כנראה).
מאז התגלה העניין בעלי נטול חשק מיני ומתקשה להגיע לזיקפה,(כל פעם שנכנסים למיטה הוא מפחד ששוב זה יקרה לו)דבר הגורם לו לתסכול נוסף על התסכול ש"בגללו" הכל קורה ו"בגללו" אני עוברת את כל הטיפולים……
המצב לא ממש טוב ואשמח לדעת :
האם זהו דבר נורמלי ? הוא מאוד נמשך אליי וכ"כ רוצה אך הפחד כבר משתק אותו.
אם ניתן להגיע אליך לטיפול בנושא זה.
תודה רבה

admin
שלום,
בעלך צריך לעבור בירור יסודי אצל אנדרולוג.
לעתים יש קשר בין בעית פוריות להפרעה בתפקוד המיני.
גם אם אין קשר בין הבעיות, ניתן לטפל.
בברכה,
דר' שי שפי
13 בינואר 2011

alfuzosin

קיימת לי בעיה בזרימה עקב טראומה שעברתי בעבר ולדעתי בעקבות זה נוצרה חסימה
מ"מ קיבלתי alfuzosin
האם זה נגד ח"ו סרטן הערמונית? מה בדיוק התרופה עושה?
הוא שאל אותי אם אני מוכן לקחת את התרופה מבלי להסביר-דבר שמחשיד

admin
שלום,
אתר זה עוסק באנדרולוגיה, ולא באורולוגיה כללית.
בכל מקרה, ALFUZOSIN מרחיב את מוצא השלפוחית והערמונית, ואינו טיפול לסרטן הערמונית.
בברכה,
דר' שי שפי
18 במאי 2011

ירידה בחשק מיני

היי,

אני בן 29,
לאחרונה (כחודשיים) חלה אצלי ירידה קיצונית בחשק המיני.
מה שגורם לי לבעיות זיקפה (שמפריעות מאוד בקשר חדש)
עד עכשיו היה לי חשק מיני בריא מאוד ולפעמים קצת בעיות של שפיכה מוקדמת שבאות והולכות.

מה יכולות להיות הסיבות לזה?
האם ירידה בטסטוסטרון יכולה להיות הסיבה?
לאיזה רופא כדאי לפנות?

admin
שלום,
מומלץ לפנות לאנדרולוג (אורולוג העוסק בתחום זה).
בברכה,
דר' שי שפי
8 ביולי 2011

ירידה בחשק המיני

היי,
אני נמצאת עם חבר שלי 10 חודשים. בחודש/חודשיים האחרונים אני מרגישה מעט ירידה בחשק המיני. אני וחבר שלי מתעניינים מאוד בנושא וכבר קבעתי תור לרופאת נשים [בעוד שבועיים]. קראתי כי חוסר בליבידו יכול לגרום לדבר. בהתחלה היה חשש של שני הצדדים כי הבעיה היא לא בהורמונים אלה בקשר עצמו. שנינו הגענו ביחד למסקנה שלא האהבה בינינו ירדה אלה משהו אחר.
אשמח לדעת אם יש פתרון לבעיה, עם ישנם כדורים כמו כדורי ויטמינים שמחזירים את אספת הליבידו או ההורמון שיורד במהלך הזמן.
אודה לתשובה

admin
שלום,
אינני עוסק בשטח זה אצל נשים.
בברכה,
דר' שי שפי
16 בינואר 2012

אי חשק מיני וחרדת ביצוע

שלום רב.
אני בן 59 נוטל לפיטור ובזפיברט מס' שנים וציפרלקס כ 9 חודשים.נשוי 38 שנים באושר אב ל3 וסב ל3 .במהלך 5 השנים האחרונות בעת קיום יחסי מין היו מס' נפילות שהכניסו אותי ללוף ולחרדת ביצוע.התגברתי במשך השנים על בעיית החרדה והיו פעמים שהלך בסדר ופעמים שנפל.מאז השימוש בציפרלקס ירד החשק המיני בצורה דרסטית הזיקפה נחלשה וחרדת הביצוע חזרה.הנושא מאד מדאיג אותי וקשה לי מאד לקבל מצב זה.חשוב לציין שאשתי מאד סבלנית ומנסה לקבל את המצב בסבלנות וסובלנות.אתמול קראתי כתבה על טוסטרון ג'ל ,לקחתי מרשם מהרופא וקניתי.
האם מומלץ?האם יכול לעזור במקרה זה?אודה לתשובתך

admin
שלום,
1. יש לבצע הערכה מסודרת. יתכן שיש יותר מגורם אחד לבעייתך.
2. טסטוסטרון נוטלים רק כשיש הצדקה רפואית. ללא בירור, לא תדע אם קיימת כזו.
בברכה,
דר' שי שפי

שאלות נוספות בנושא: ליבידו (Libido)

לחצו על הלינקים וצפו בשאלות של גולשים בנושאים השונים