חשק מיני

8 בינואר 2010

חשק מיני

שלום, אני בחור צעיר בן 24, סובל כבר כמעט שנה מירידה חדה בחשק המיני (ששיחק אצלי תפקיד מרכזי מאוד עד כה והיה מאוד מוגבר)…
עליי לציין כי בעבר נטלתי תרופות נגד דיכאון וחרדה והפסקתי (הסיבה המרכזית בגללה הפסקתי היא כי התרופות עצמן גרמו לי לירידה בחשק וחוסר תחושה). לאחר שהפסקתי את הטיפול, ולאחר פעם אחת בה לא הצלחתי לתפקד בסיטואציה אינטימית – נכנסתי למצב של דיכאון וחרדה מאינטימיות, חוסר ביטחון וחוסר יכולת לתפקד בקשר רומנטי ואינטימי (כולל היעלמות כמעט מוחלטת של החשק המיני ובעיות זקפה) שבעקבותיהם סיימתי כמה מערכות יחסים.
כפי שאתה רואה אני בחור צעיר, והעניין מתסכל. אני בספק שחזרה לטיפול תרופתי אנטי דכאוני יעזור. מרוב תסכול כבר התחלתי לחשוב בגילי על רעיונות כמו זריקות טסטוסטרון ועד ויאגרה או סיאליס.
מה יכול לעזור לי להחזיר את התפקוד שלי לקדמותו?

admin
שלום,
הפרעה דכאונית וגם תרופות מסויימות עלולות לגרום לפגיעה בליבידו ובתפקוד המיני.
לפי תיאורך, נראה שהבעיה היא חרדת ביצוע, ולא הפרעה דכאונית או בעיה ראשונית בליבידו.
אם אכן כך, הטיפול הוא ע"י סקסולוג, כדי לשבור את המעגל אליו נכנסת. במקרים קלים בלבד, טיפול בתרופות מהסוג שציינת יכול לשבור מעגל זה.
בברכה,
דר' שי שפי